Om du av någon anledning inte är nöjd med vårt slutgiltiga svar på ditt klagomål kan du vända dig till lokalt konsumentorgan med förfrågningar. Kontakta relevant nationell tillsynsmyndighet. Du kan se kontaktuppgifter här. Mer information om dina rättigheter finns här.
En plattform för tvistlösning online som har upprättats av EU-kommissionen och dessutom ger tillgång till alternativ tvistlösning (ADR).
För Storbritannien kan du skicka ditt klagomål till Centre for Effective Dispute Resolution (CEDR). CEDR är godkänt av Civil Aviation Authority (CAA) och är specialiserat på medling och alternativ tvistlösning (ADR). CEDR är en oberoende ideell organisation som utvärderar anspråk och tillhandahåller skriftliga beslut. När kunden godtar ett beslut blir det bindande för flygbolaget.
Du måste skicka ditt klagomål till dem inom 12 månader efter vårt slutgiltiga svar.
Du kan kontakta CEDR på:
Centre for Effective Dispute Resolution
100 St. Paul’s Churchyard
London EC4M
Storbritannien
Tel: +44 (0) 20 7536 6000
http://www.cedr.com/
https://www.cedr.com/consumer/aviation/