Din flygning är försenad
Om din flygning är försenad kommer vi att informera dig så snart som möjligt via sms och vår app baserat på kontaktuppgifterna i din bokning. Om din flygning är kraftigt försenad och du väljer att inte resa kan du ha rätt till ersättning.
Se till att kontaktuppgifterna är aktuella för alla passagerare som reser med dig. Du kan granska dina kontaktuppgifter och din resa i Mina bokningar.
Dina rättigheter
Ersättning för utlägg
Om du drabbats av extra utgifter på grund av ett försenat eller inställt flyg kan du begära ersättning genom vårt onlineformulär
Se till att bifoga en kopia av dina kvitton i original.
Bra att veta
Öppet köp
Boka nu. Bestäm dig senare. Med vår flexibla 24 timmars öppet köp kan du avboka din resa utan avgift inom 24 timmar efter att bokningen gjordes.
Ändra din biljett
Oavsett om du behöver boka om dina resdatum eller uppdatera resenärens namn har vi all information du behöver.
Avbokning och återbetalning
Om du inte kan resa och behöver avboka din resa kan du ha rätt till återbetalning. Nedan följer information om reglerna för återbetalning av biljetter och om hur du ansöker om återbetalning.
Din flygning är inställd
Om din flygning har ställts in av SAS kommer vi att göra vårt bästa för att ta hand om dig och hålla dig informerad.
Hittegods
Det här är det du behöver känna till om du förlorade något under resan med oss eller på flygplatsen.