Kvarglömt ombord
Det är mänskligt att glömma och lämna kvar saker. Om du förlorar något på din flygning med SAS hoppas vi att du får det tillbaka så snart som möjligt.
Alla föremål som glöms kvar och lämnas in på flygplatser, i terminalen, vid säkerhetskontroller och gater lämnas över till hittegodskontoret på flygplatsen.
Om du lämnade kvar något när du gick av flygplanet lämnas det över till hittegodskontoret på ankomstflygplatsen.
För att kunna få tillbaka det du har förlorat måste du kontakta hittegodskontoret på flygplatsen i fråga.
Bra att veta
Öppet köp
Boka nu. Bestäm dig senare. Med vår flexibla 24 timmars öppet köp kan du avboka din resa utan avgift inom 24 timmar efter att bokningen gjordes.
Ändra din biljett
Oavsett om du behöver boka om dina resdatum eller uppdatera resenärens namn har vi all information du behöver.
Avbokning och återbetalning
Om du inte kan resa och behöver avboka din resa kan du ha rätt till återbetalning. Nedan följer information om reglerna för återbetalning av biljetter och om hur du ansöker om återbetalning.
Din flygning är inställd
Om din flygning har ställts in av SAS kommer vi att göra vårt bästa för att ta hand om dig och hålla dig informerad.
Din flygning är försenad
Om din flygning är försenad kommer vi att informera dig så snart som möjligt via sms och vår app baserat på kontaktuppgifterna i din bokning. Om din flygning är kraftigt försenad och du väljer att inte resa kan du ha rätt till ersättning.